Mobilna osvjetljenja za aerodrome i heliodrome

Mobilna svjetla za aerodrome i heliodrome

Za aerodrome koji rade noću – obavljaju operacije noćnog leta – mora da postoji osvetljenje na aerodromu, koje uključuje svetla na aerodromu, osvetljenje terminala na aerodromima, prilazna svetla i druge sisteme osvetljenja. Ako aerodrom radi noću na redovnoj osnovi, ima predviđene noćne letove nego što bi trebalo postaviti trajno osvjetljenje piste.

Međutim, ako se postupci letenja povremeno, sezonski ili iz bilo kojeg drugog razloga, aerodrom nemaju stalnu rasvjetu – tada se može koristiti privremena rasvjeta na aerodromu.

RADOVI NA ZRAČNOM GRADNJU I RADOVI ZATVORENIH

Privremena zračna luka često se koristi za sanaciju piste ili bilo koje druge radove na izgradnji aerodroma koji zahtijevaju zatvaranje i obilježavanje područja zračne luke. Za označavanje prepreka i barikada na aerodromu, koriste se privremena zaporna svjetla. Prilikom popravka sistema rasvjete kolovozne trake ili kolovozne trake koriste se privremena svjetla tračnice.

Ako je glavna pista zatvorena za građevinske radove, zračna luka može nastaviti s letom pomoću prilazne staze ili druge piste privremeno. U ovom slučaju su privremena svjetla na rubovima piste i privremena svjetla praga (krajnja svjetla) na kolovozu za vrijeme građevinskih radova.

PRIVREMENO SVETLO RUNAVA I TAXIWAY

Privremena svjetla za taksi privremena rasvjeta na aerodromu – ili privremena rasvjeta uzletišta – uključuju privremena svjetla za pistu, privremena svjetla taksi staze, privremena svjetla za prag (krajnja svjetla za pistu), privremena svjetla za prepreke (zrakoplove za zavarivanje), čak i prijenosna PAPI svjetla.

PORTABLE RUNWAY SVJETLA

Prenosiva svetla za pistu obično su baterijska svetla na aerodromu, koja se čuvaju u hangaru. Svjetla povremeno koriste osoblje aerodroma kako bi privremeno osvijetlilo pistu: podržalo noćne operacije ili letove u oblačno vrijeme.

POVRATNO SVETLO ZRAČNO SVETLO

Za zračne luke opremljene stalnim sustavima osvjetljenja uzdužnog žičara – ne-instrumentalne VFR piste, neprecizne piste IFR-a, IFR staze za precizni prilaz – potrebno je imati rezervno osvjetljenje aerodromske piste. Rezervna svetla za aerodromske letnje koriste se u hitnim situacijama kada stalni AGL sistem ne radi. Postoji mnogo razloga za to: GLAVNO isključenje napajanja, požar u trafostanici, gubitak CCR-a, kvar napajanja podstanica, ispadanje kabela u krugu itd.

Zračna luka će u većini slučajeva zaustaviti letne procedure dok se ne riješi problem. Međutim, u stvarnom životu može biti nemoguće odmah isključiti osvjetljenje aerodroma: avioni koji se približavaju pisti trebali bi obaviti slijetanje i u blizini nema drugih pista kojima bi se prometovao. U ovom se slučaju koristi rezervno osvjetljenje zračne luke.

NAPREDNE SVETLOBE

Opisani iznad slučaj je izvanredna situacija za aerodrom. Zračno osoblje treba djelovati odmah i u najkraćem roku uvesti privremenu rasvjetu piste u skladu s međunarodnim zrakoplovnim propisima.

Hitna svjetla na aerodromu koriste se i za podršku operacijama spašavanja zračnog prometa, policijskih operacija, antiterorističkih misija itd.